Atıklarla Enerji Üretimi: 8 Bin Ailenin Elektrik İhtiyacı Karşılanıyor
17 Mayıs 2026 tarihinde yayımlanan habere göre, Çorum Belediyesi, il genelindeki evsel atıkları modern yöntemlerle ayrıştırarak ekonomiye kazandırmak amacıyla Biyokütle Enerji Santrali ve Çöp Ayrıştırma İstasyonu projelerini başarıyla yürütüyor. 2021 yılında hayata geçirilen bu projede, toplanan atıklar öncelikle ayrıştırma istasyonuna getiriliyor. Burada 23 çalışan, plastik, karton ve alüminyum gibi geri dönüştürülebilir malzemeleri titizlikle ayrıştırarak lisanslı geri dönüşüm firmalarına gönderiyor. Geriye kalan organik ve çürüyebilen atıklar ise Biyokütle Enerji Santrali'ne yönlendiriliyor. Özel korunaklı fermente odalarında biriktirilen bu organik atıklardan elde edilen metan gazı, 50 bin metreküp kapasiteli dev bir balonda depolanıyor. Balondan alınan gaz ile çalışan 12 ve 16 silindirli iki…